Avantajele pe care le obtineti atunci cand mergeti la cursuri de inot

Inotul este ideal pentru toata lumea, de la femeile insarcinate si persoanele in varsta pana la sportivii accidentati si persoanele care doresc sa fie intr-o forma buna. Daca nu sunteti sigur sau va intoarceti dupa o pauza lunga, consultati medicul inainte de a incepe,cursuri de inot pentru a evita sa exagerati.

De ce este inotul un exercitiu atat de bun?

Inotul este una dintre cele mai bune forme de exercitii cardiovasculare sau aerobice, deoarece utilizeaza aproape toti muschii din corp si va creste ritmul cardiac. Potrivit unui studiu, inotul timp de 12 saptamani poate imbunatati deja eficienta sangelui transportat de organism cu 18%. Si pentru ca apa este de aproximativ 800 de ori mai densa decat aerul, este un mediu ideal pentru a va tonifia articulatiile fara a le stresa. Inotul poate chiar incetini procesul de imbatranire. Oamenii de stiinta au demonstrat ca inotul de trei pana la cinci ori pe saptamana reduce semnificativ riscul de deces prematur.

Inotul arde 500 de calorii pe ora

Inotul (nu plutirea ;-)) va permite sa ardeti aproximativ tot atatea calorii cat alergarea la o viteza de 10 km/h. Intr-o jumatate de ora de inot, puteti arde cu usurinta 300 kcal.

Inotul reduce impactul asupra articulatiilor tale

Inotul este un sport cu impact redus, ceea ce inseamna ca este bun pentru muschi, tendoane si articulatii. In apa, cantaresti cu 90% mai putin si, prin urmare, iti misti corpul mult mai mult! Acesta este motivul pentru care sportivii accidentati incep adesea sa lucreze din nou la fitness in piscina.

Inotul va stimuleaza sanatatea mentala si fizica

Gama de activitati sportive acvatice oferite este larga si devine din ce in ce mai diversa. Fie ca este vorba de aquagym, aquabike, yoga in apa sau simplu curs de inot, oricine poate practica un sport in apa. Se recomanda doua-trei sedinte pe saptamana pentru a obtine beneficii maxime.

Inot: beneficiile de breaststroke

Brasajul intareste gambele, interiorul coapselor si genunchii; de asemenea, intareste trunchiul (centura abdominala, umerii, pectoralii, tricepsii) pe care il sculpteaza armonios.

Inot: beneficiile crawl-ului

Crawl-ul, care favorizeaza o aliniere perfecta a corpului, este o miscare usor de invatat. Dificultatile pentru un incepator constau in stapanirea respiratiei acvatice (se respira in apa) si a miscarilor picioarelor. La inceput, ramai repede fara suflu dar trebuie sa perseverezi. In principiu, dupa cinci sesiuni, esti capabil sa inoti o lungime fara sa te opresti si dupa aceea, totul se termina! Din punct de vedere muscular, crawl-ul sculpteaza fesele, bratele si umerii si rafineaza silueta. Odata ce ati stapanit miscarile, puteti inota rapid multe lungimi fara teama de a va rani.

Poate inotul sa previna accidentele?

Inotul este mai putin probabil sa provoace rani decat multe alte forme de exercitii fizice. Acest lucru se datoreaza faptului ca forta exercitata de apa reduce stresul asupra articulatiilor. Este, de asemenea, un analgezic natural. Intr-un studiu efectuat pe persoane cu dureri cronice de spate, 90% au raportat ca durerea lor a scazut dupa sase luni de inot regulat. In plus, s-a demonstrat ca inotul ajuta la reducerea inflamatiei si ajuta persoanele cu osteoartrita.