Racheta Mercedes AMG S63 E Performance

Mercedes AMG S63 E Performance

Cand va ganditi la o masina europeana de 800 CP cu tehnologie de Formula 1, probabil va imaginati un coupe fierbinte precum Ferrari 812 Superfast si nu o limuzina mare. Ei bine, nu mai sta pe ganduri, pentru ca electrificarea a rupt majoritatea notiunilor existente de performanta, conducand chiar si Mercedes-Benz S-Class pe o cale de livrare imensa de putere. Asa ajungem la un Mercedes-AMG S63 E Performance 2023 cu peste 800 CP la robinet si este glorios.

Cea mai interesanta S Class facuta vreodata

Un motor Mercedes-AMG de 4,0 litri V-8 pe benzina dublu turbo este alaturat de un motor electric sincron permanent (PSM) montat in spate, alimentat de un acumulator de 13,1 kWh, 400 de volti, montat pe puntea spate; impreuna sursele de gaz si electricitate alimenteaza toate cele patru roti cu un sistem de tractiune integrala 4Matic+. Doar motorul pe benzina este bun pentru 612 CP si 664 lb-ft de cuplu, iar puterea creste la 802 CP in total, in comparatie cu motorul electric de 140 kilowati. Noua limuzina trece de la 0 la 62 mph in aproximativ 3,3 secunde, cu o viteza maxima limitata electronic, optional, de pana la 180 mph. Considerati timpul de acceleratie conservator; un Mercedes-AMG S63 pe care l-am testat in 2018 a ajuns la 60 mph in doar 3,4 secunde — cu „doar” 603 CP si fara electrificare la bord.

Doar cu puterea bateriei si a motorului, S63 este capabil sa parcurga pana la aproximativ 20 de mile cu zgomotul de alerta acustica a vehiculului impus prin lege. Unitatea motorului primeste un rotor gol cu ​​magnet permanent care este instalat in jurul arborelui de iesire al rotii din spate stanga. Atat acumulatorul de inalta performanta, cat si motorul sunt montate pe puntea spate cu o transmisie integrata cu doua viteze de motor electric si un diferential cu alunecare limitata pentru a forma o unitate de propulsie compacta in spate, pentru a ajuta la echilibrarea distributiei greutatii vehiculului.

Transmisia cu doua trepte este separata de transmisia automata cu 9 trepte a motorului cu ambreiaj multiplu si este schimbata automat cu un actuator electric care cupleaza treapta a doua la viteze de peste 85 mph, cand motorul electric atinge o viteza maxima de 13.500 rpm. O conexiune mecanica la puntea fata inseamna ca toate cele patru roti pot fi alimentate numai cu motorul electric in conditii specifice. Motorul furnizeaza pana la 140 kW de putere de varf timp de 10 secunde si, in rest, ofera aproximativ 70 kW de putere mecanica continua.

Mercedes EQ a dezvaluit mult asteptatul S63, urmatorul sau model electrificat, acesta avand o putere combinata de 790 CP dintr-un motor V8 hibrid. Cea mai mare dintre limuzinele AMG a depasit de obicei clasa S in doua variante – S63 V8 si S65 V12  – dar AMG le va inlocui pe ambele cu acest model unic electrificat, prezentand de obicei mai multa putere si cuplu decat ambii predecesori.

Grupul motopropulsor prezinta o combinatie de elemente pe care am vazut-o inainte, asociind venerabilul motor V8 de 4 litri cu turbocompresor M177 de la AMG cu o punte spate electrificata similara (dar nu identica) cu cea gasita pe GT63 SE Performance si noul C63 E Performance. . Impreuna, grupul propulsor genereaza o cifra de putere maxima de 790 CP, cu un cuplu evaluat la 1055 lb ft. Din aceste totaluri, V8-ul produce 603 CP, cu motorul electric bun pentru 93 CP de putere continua si pana la 187 CP in explozii scurte. In ceea ce priveste cuplul, 664 lb ft al lui V8 este disponibil intre 2500 rpm si 4500 rpm, cu 236 lb ft provenind de la motorul electric.