Poate fi procesul de optimizare SEO automatizat in totalitate? Afla aici!

optimizare SEO

Dupa cum probabil bine stii, un nou trend pune stapanire pe intreaga lume online – anume AI, mai exact inteligenta artificiala la un nivel nou, capabil chiar de a automatiza unele sarcini si procese din anumite industrii. Desigur, inteligenta artificiala este prezenta in mediul online de ceva timp, dar in ultimii ani s-a putut observa cum aceasta incepe sa lucreze activ si sa rezolve probleme actuale.

Unul dintre ultimele aspecte pe care aceasta le influenteaza este procesul de optimizare SEO. Mai exact, poti apela la entitati alimentate de inteligenta artificiala pentru a automatiza anumite parti ale acestui proces – poate mai multe decat ar fi OK.

Intrebarea finala este daca acest proces – anume SEO – ar putea fi automatizat in totalitate cu ajutorul inteligentei artificiale. Iata si raspunsurile!

Problema #1 – Crearea de continut online – copy si content!

Desigur, prima problema consta in faptul ca Google nu este deloc un fan al continutului generat in mod automat. Asadar, chiar daca gasesti cea mai buna unealta AI care iti poate genera continut pentru website sau blog, este posibil ca Google deja sa fie cu un pas inaintea ta si sa poate identifica continutul respectiv.

De exemplu, poate ai in minte Chat GPT, o unealta care poate fi deja folosita pentru a gasi, de exemplu, long tail keywords pentru strategia ta SEO. Ei bine, nu uita de faptul ca Google este pe cale de a investi in jur de $10 miliarde in creatorul acestei unelte.

Scopul final este, probabil, din punct de vedere SEO, dezvoltarea unei modalitati de a marca continutul generat cu ajutorul AI – prin intermediul unei amprente digitale, pentru ca Google sa-l poata identifica (si penaliza) din start.

Problema #2 – Aspectele de la nivel local

Stii prea bine ca nu poti face optimizare SEO la nivel local daca nu stii mai intai limba si apoi cuvintele de interes ale zonei respective (fie aceasta o tara, un oras sau un cartier). Ei bine, uneltele AI intampina aceleasi limite ca si oamenii.

Chiar daca un bot AI poate invata limba romana fara stres, dupa cum s-ar spune, acesta nu prea poate asimila toate aspectele care tin de limbaj, precum jargonul si asa mai departe. In unele tari, acesta din urma este atat de dezvoltat si impregnat in cultura/societate incat cuvintele cheie folosite pentru optimizare SEO trebuie neaparat sa ia acest lucru in considerare.

Problema #3 – Interpretarea datelor, generarea cuvintelor cheie si analize

Nu in ultimul rand, mereu (pentru moment) va fi nevoie de interventie umana cand vine vorba de interpretarea datelor si statisticilor generate de procesul de optimizare SEO, de generarea cuvintelor cheie principale si mai ales de analiza celor mentionate pana acum. In momentul de fata, nici cel mai avansat robot AI pe care te-ai putea baza pentru a automatiza o parte din procesul de optimizare nu isi poate lua informatii din mediul online in timp real. Chat GPT, de exemplu, foloseste un set de date prestabilit – pentru a invata lucruri noi, acesta trebuie hranit cu noi informatii.

Astfel, este de la sine inteles de ce procesul de optimizare SEO nu poate fi automatizat in totalitate – dar va fi acest lucru posibil? Ei bine, avand in vedere opinia Google despre online – anume ca acesta trebuie sa fie populat de informatii cat mai organice si umane – este foarte posibil ca SEO sa nu poata fi automatizat in totalitate niciodata!

Prin urmare, pentru SEO realizat la cel mai inalt nivel, vei avea nevoie mereu de o agentie profesionista. Daca nu vrei sa pierzi prea mult timp cautand una, apeleaza chiar acum la The Markers – 10 ani de experienta in campanii nationale si internationale!